Welcome to Vietdethuong. Click here to register
Feed

Thần dược giúp cả đời không lo bệnh tim mạch, lại trường thọ

The articles on pharmaceutical | Những bài viết về đông y dược

Thần dược giúp cả đời không lo bệnh tim mạch, lại trường thọ

Postby DaMinhChau » October 21st, 2017, 10:03 pm


Thần dược giúp cả đời không lo bệnh tim mạch, lại trường thọ

Image



Thần dược giúp cả đời không lo bệnh tim mạch, lại trường thọ cả thế giới săn tìm Việt Nam lại ném bỏ hãy biết để bổ sung vào thực đơn ngay hôm nay.

Lợi ích từ rau sam

Tác dụng làm lành vết thương

Khi bị thương, nếu lấy lá sau ram giã nhỏ dể đắp lên vết thương thì vết thương sẽ lành nhanh hơn. Lá rau sam giúp đẩy nhanh tiến trình kéo da non. Đối với các vết thương nhẹ, các chấn thương ở xương,… ta có thể lấy nước chắt rau sam thoa lên vết thương, hay đắp lá tươi giã nhuyễn, hoặc sắc nước sam đặc để uống. Nếu là các vết thương ngoài thì có thể bôi rượu rau sam.

Trường hợp vết thương nặng như vết loét bị hư thối thì nên cho lá rau sam phơi khô vào hấp mềm, rồi cho vào túi vải ẩm, buộc kín, chườm lên vết thương trong vòng 2 đến 3 tiếng. Không được dùng túi vải khô và nguội. Cũng có thể đắp trực tiếp lá sam đã hấp mềm lên vết thương, nhưng chú ý chỉ dùng lá sam ẩm.

Tác dụng chống lão hóa

Tại Viện Đại học Wollongong (Úc) và Trung tâm Di truyền - Dinh dưỡng - Sức khỏe Washington (Hoa Kỳ) nghiên cứu đã cho thấy: 100g lá sam tươi chứa 300-400mg alpha-linolenic acid, 12,2mg alpha-tocopherol, 26,6mg ascorbic acid (vitamin C), 1,9mg beta-caroten và 14,8mg glutathione. Kết quả đó cho thấy rau sam rất giàu chất dinh dưỡng, các acid béo không no và chất chống oxy-hóa.

Phòng ngừa bệnh tim mạch

Theo Đông y, rau sam có vị chua, hơi đắng, tính mát, có tác dụng thanh nhiệt giải độc. Hàm lượng kali và acid omega-3 trong rau sam tương đối cao, rất cần cho việc điều hòa cholesterol trong máu, đồng thời làm tăng sức bền của thành mạch, giúp huyết áp ổn định.

Chữa sỏi thận và các bệnh đường tiểu

Cho một nắm lá sam tươi hoặc khô vào ấm, rồi ủ trong nước sôi trong vòng 5 phút là ta đã có một ấm trà sam. Uống trà sam nóng thường xuyên giúp thông tiểu và lợi tiểu. Nếu bị sỏi thận, bạn hãy uống nước nấu lá sam và cố nhịn tiểu đến khi không nhịn được nữa hãy đi. Khi đó, các hạt sỏi sẽ bị tống hết ra ngoài. Bạn đừng sợ khi nước tiểu có màu như nước trà, và đặc như máu vì đó chính là dấu hiệu chứng tỏ các chất độc trong cơ thể bạn đang được bài tiết ra ngoài đấy!

Còn khi bị viêm cầu thận, viêm bàng quang,… thì bạn nên ngâm 100g rau sam vào nước nóng trong vòng một đêm. Sau đó đun sôi, đổ vào chậu tắm hay bồn tắm. Ngâm mình trong bồn nước sam ấm từ 10 đến 20 phút cho tới khi vã mồ hôi, chắc chắn bạn sẽ khoẻ khoắn lên bộn phần.

Một số cách chế biến rau sam cực ngon cho các bạn nhé!

Rau sam xào tỏi tôm

Image


Đun sôi nước, cho rau vào luộc gần chín, vớt ra tráng qua nước lã (sẽ giúp rau giữ màu xanh, khử bớt vị đắng). Cho dầu ăn vào chảo, phi thơm tỏi, cho tôm vào đảo qua rồi trút ra đĩa. Tiếp tục cho rau đã ráo nước vào xào vài phút. Nêm gia vị, rắc một ít tiêu, cho tôm vào lại chảo, đảo đều. Món này ăn ngon không kém món rau muống xào tỏi.

Canh rau sam thịt bằm

Rau sam nhặt rửa sạch, để ráo. Phi thơm chút hành khô băm nhỏ, cho thịt băm vào xào săn với chút mắm cho thơm. Sau đó đổ nước vào đun sôi rồi thả rau sam vào. Nấu cho rau sam chín tới, nêm chút hạt nêm, gia vị cho vừa miệng rồi tắt bếp.

Canh rau sam nấu cá rô đồng

Chọn vài con cá rô to, mập thịt sẽ mềm và thơm. Làm sạch cá, ướp thấm gia vị rồi cho vào nồi nước đang sôi. Đợi đến khi cá chín thì cho tiếp rau vào. Khi dọn cơm, rắc hành hương xắt nhỏ và tiêu xay nhuyễn lên canh, vớt cá ra đĩa để ăn riêng, chấm với nước mắm ớt tỏi. Vị thanh thanh, ngòn ngọt, chua chua của từng cọng sam cùng mùi thơm hăng hắc của tiêu rừng khiến con người ta dường như quên hẳn cái oi nồng của đất trời.


An Nhiên (TH)/Khoevadep

Health Benefits of Purslane for Children


Purslane, also known as a powerhouse of nutrition, has been used as a medicine for centuries. Also known as cat’s tongue, this plant was discovered by Henry David Thoreau in a cornfield, boiled it, and named it a “satisfactory dinner.” Purslane is native to Persia and India. It has spread throughout the world as an edible plant and a weed as well. There are many cultures around the world that embrace it as a food.

Health Benefits of Purslane for KidsWith fleshy, succulent leaves and stems with yellow flowers, Purslane looks like baby jade plants. The stem lay flat on the ground as they radiate from a single taproot sometimes forming large mats of leaves. It is very closely related to Rose Moss, grown as a “not so weedy” ornamental.

You can easily harvest this plant in your garden, for it is a weed. This broadleaf weed grows in the summer and can restrict the growth of turf grass. Usually, this weed grows on the thin or bare spots in a lawn.
Purslane – 4 Nutritional Facts and Benefits for Children

Widely grown in many European and Asian regions, Purslane is a staple leafy vegetable. The thick appearing leaves contain a mucilaginous substance that provides a slightly sour and salty taste. Leaves and tender stems are edible. Besides the succulent stems and leaves, the yellow flower buds are also favored, specifically in salads.

There are numerous health benefits associated with this amazing weed. The nutritional facts and some of the major benefits are listed ahead.

Vitamin A : Purslane is loaded with vitamin A, as much as any other green leafy vegetable. Vitamin A is a known powerful natural antioxidant. It is essential for healthy vision. Besides, it is also required to maintain healthy skin. Consumption of vitamin rich fruits and natural vegetables helps to protect lung and oral cavity cancers. In addition to vitamin A, Purslane is also a good supplier of vitamin C and some B-complex vitamins, including niacin, riboflavin, pyridoxine, and carotenoids.

Omega-3 Fatty Acids : Purslaneis one of the best known sources of omega-3 fatty acids for vegans, vegetarians, and other people who cannot or do not eat fish. As a matter of fact, Purslane is considered as the richest source of omega-3 fatty acids of all the cultivated green leafy vegetables. However, there are also some wild-growing green leaves, like stamnagathi and molokhia, that contain omega-3 fatty acids in amounts comparable to those found in Purslane. Purslane is an extremely good source of alpha-linolenic acid, or ALA. It has been proved through research that high intake of foods like walnuts, Purslane, figs, and Stamnagathi contributes exceptionally to good health by providing nutrients like ALA.

Health boosting minerals: Besides being loaded with vitamins, Purslane also delivers a hefty dose of minerals. It is loaded with magnesium and calcium, which are important for maintaining healthy teeth, bones, and muscles. Besides, it also supplies a good amount of potassium, essential for avoiding problems related to high intake of salty foods. Also, Purslane intake supplies extra iron to the body, a crucial mineral required for oxygen transport within the body, and quintessential for young growing children.

Antioxidant Vitamins: Another health benefit of Purslane for children is that it provides ample amount of antioxidant vitamins, like vitamin E. Just a cup of Purslane can provide as much as 15% of the daily value for vitamin C and 11% of the daily value for vitamin A. As is well known, antioxidants work wonders on scavenging free radicals, the harmful by-products of cellular metabolism, which can contribute to cancer and various other diseases. Also, antioxidants are good for children’s healthas they work on improvement of the metabolic system.

Preparation and Purslane Serving Methods

The flowers and stems of Purslane are also edible. To prepare, trim the tough stems near roots with a sharp knife. Cook it under low temperature for a shorter period so as to preserve the majority of nutrients. Although boiling or frying reduces the antioxidant properties, you can keep the minerals, carotenes, and flavonoids intact through steam cooking.

Some of the best serving methods for Purslane are listed ahead.

    You can use fresh, tender leaves in salads. Serve sautéed and gently stewed stems and leaves as a side dish with poultry and fish.
    Use fresh raw leaves in vegetable juice.
    Purslane can also be used in curry and soup preparations. Eat it with ragi cake and rice. It is used widely in south Indian regions as a part of many Purslane recipes that are simply mouthwatering. Purslane is very popular in parts of the erstwhile Mysore province of Karnataka state.
    Another way to serve Purslane is to stir fry and mix with other greens in the family, like vegetables and spinach. It can help you make favorite dishes.

Tips to maximize Purslane Benefits

Although Purslane is loaded with amazing health benefits, it is important to preserve these benefits through Purslane begins to lose the nutritional qualities as soon as it is harvested. Therefore, the best way to maximize Purslane health benefits is to grow and harvest it as required. If you don’t have a large garden or are worried about Purslane to take over the rest of your vegetation planting, it is better to grow it indoor as a microgreen. After all, Purslane is a weed!

This would require only an empty container, some potting soil, organic Purslane seeds, and a sunny window sill. Just sow the seeds, keep the soil moist, and watch your micro-Purslane grow. However, avoid over-watering.

Well, if gardening is not your cup of tea, you can check the popular farmers’ markets around your area. When looking for Purslane, keep in mind that this nutrient loaded green leafy vegetable has many different names, like golden Purslane, pursley, verdolaga, little hogweed, portulaca, and summer Purslane.

Also, make sure to go for fresh looking produce of Purslane. It has been proved through research that fresh Purslane stored at cooler temperatures contains higher nutritional value as compared to produce stored at room temperature.



https://parentinghealthybabies.com/heal ... -purslane/
IM LẶNG VÀ MĨM CƯỜI
Image Image
User avatar
DaMinhChau
SuperModerator
Huy Chương Thượng Hạng VI
Đệ Nhất Post Bài Đệ Nhất Tin Tức Nử Hoàng VietDeThuong Đệ Nhất Âm Nhạc
Đệ Nhất Khóc Nhè   
6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership6 years of membership
Status:Offline
zodiac: Leo-Sư Tử
Mood: tired
Posts: 98535
Has thanked: 35629 times
Have thanks: 49087 times
Joined: September 7th, 2011, 12:15 am
Last Visit: July 21st, 2018, 7:20 pm
Country: United States of America
    Windows 8 Firefox

Return to Pharmacology | Dược Học

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest